БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ






 Пропонуємо алгоритм дій вчителя під час повітряної тривоги.


Основний алгоритм — дії вчителя під час повітряної тривоги — розробило Міністерство освіти і науки України.

 Його оприлюднили на сайті МОН.

  • Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу. 
  • Учитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків — про переміщення дітей до укриття.
  • Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
  • Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
  • Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
  • Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.
Учні, які перебувають на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
Якщо навчаються діти з ООП?Учитель має подбати про швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.Що робити в укритті?
  • Відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
  • Вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.

Після сигналу «Відбій тривоги»

Вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.

Школи можуть розробити уточнені інструкції з урахуванням місцевої специфіки. А також дуже чіткий порядок дій вчителя на випадок евакуації: 

  • Негайно організуйте евакуацію дітей з будівлі школи. 
  • Зберіть учнів і зробіть перекличку. 
  • Проведіть учням короткий інструктаж щодо пересування школою у безпечне місце.
  • Повідомте адміністрації школи, хто з учнів перебуває разом з вами, а хто відсутній.
  • Дізнайтеся, які аварійні виходи обстежені й безпечні.
  • Якщо відчуваєте запах диму, закрийте дихальні шляхи щільно згорнутим предметом одягу та виведіть учнів. 
  • Коли прибудете на місце евакуації, зробіть повторну перекличку. 
  • Повідомте адміністрацію школи про те, що дісталися безпечного місця. 

Тривога

Три довгі дзвінки — персонал та учні школи сповіщаються про виникнення надзвичайної ситуації та про початок екстреної евакуації школи.

Евакуація школи

Почувши сигнал тривоги, учні у супроводі вчителя, який іде позаду всього класу та бере із собою класний журнал, організовано пересуваються до виходів згідно зі схемою евакуації. Відповідальний за ЦО координує роботу з евакуації та не допускає скупчення і паніки на виходах зі школи.

Збір

Учні та вчителі після виходу з приміщення школи організовано пересуваються до спеціально відведених місць на безпечній відстані, де шикуються в шеренгу по класах.

Перевірка

Після прибуття класів на місце терміново проводиться перевірка присутності дітей за списками класних журналів, після чого вчителі повинні доповісти про кількість евакуйованих дітей.

Якщо сигнал тривоги пролунав під час перерви, потрібно без паніки просуватися до найближчого виходу і відходити на безпечну відстань. Чергові вчителі обходять кабінети на поверхах, де чергують, і перевіряють, чи всі залишили школу.

Учитель — не «крайній» 

Освітяни усвідомлюють, що всі ці завдання можуть стати важким тягарем, якщо вчителю не допомагатимуть інші учасники освітнього процесу. Тож батьків потрібно залучати, щоб вони самі правильно діяли в цій складній ситуації, а також щоденно готували дітей. Школярам, на жаль, доведеться звикати до навчання на тлі повітряних тривог. Закордонний досвід підказує, що діти швидко дорослішають під час війни, стають більш дисциплінованими та зібраними, ніж цього очікують від них дорослі. Тож потрібно ввести до щоденних рутин школяра підготовку та заздалегідь знизити рівень тривоги.


Про що потрібно пам’ятати коли ви перебуваєте в укритті

Перед тим, як іти в укриття, перекрийте вдома газ, електрику та воду, зачиніть вікна і вентиляційні отвори. 

В укриття НЕ можна брати: 

• легкозаймисті речовини; 

• речовини з сильним запахом;

• громіздкі речі. 

Під час перебування в укритті заборонено: 

• Ходити по приміщенню без потреби; 

• Без дозволу пересувати предмети;

• Самовільно заходити до службових приміщень;

• Намагатися самовільно вмикати чи вимикати обладнання розташоване в укриттях;

• Відкривати герметичні захисні двері;

• Шуміти;

• Палити;

• Розпалювати відкрити вогонь.

Коли виходити з укриття?  

Покидати укриття слід лише після сигналу про відбій повітряної тривоги або в разі аварійного стану приміщення - внаслідок пожежі високої концентрації шкідливих газів відсутності повітря. 

Евакуація з укриття відбувається через запасні виходи у випадку блокування основного.

Що робити, якщо укриття пошкоджене чи завалюються?

Для того, щоб розблокувати вихід, не чекайте допомоги зовні. Натомість за потреби залучайте людей, що перебувають всередині, щоб розблокувати вихід.

Які укриття можна використовувати: 

• Спеціально обладнані бомбосховища — від звичайного підвалу вони відрізняються товстим надійним перекриттям над головою, системою вентиляції й наявністю двоє і більше виходів на поверхню;

• Підземні переходи;

• Станції метро;

• Паркінги.

Поведінка з вибухонебезпечними предметами

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

  • наближатися до предмета;
  • пересувати його або брати в руки;
  • розряджати, кидати, ударяти по ньому;
  • розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
  • приносити предмет додому.

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

  • негайно (з безпечного місця) повідомте чергові служби ДСНС (тел. 101),

           Національну поліцію (тел.102);

  • не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до

          знахідки інших людей;

  • припиніть усі види робіт у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;
  • не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть

т        спровокувати вибух);

  • дочекайтеся прибуття фахівців, укажіть місце знахідки та повідомте час її

виявлення.

Правила евакуації для дітей:

  1. не говори – щоб чути вчителя;
  2. не біжи – щоб не постраждати;
  3. не штовхайся – щоб не постраждали інші;
  4. не повертайся – щоб залишатися в безпеці.

Правила безпечного користування газо-електроприладами


ПРИНЦИПИ НАДАННЯ ПЕРШОЇ ДОПОМОГИ
ПРИ НЕВІДКЛАДНИХ СИТУАЦІЯХ
Існує чотири принципи надання першої допомоги при невідкладних ситуаціях, яких треба обов’язково дотримуватися. Ця послідовність дій убезпечить Вашу безпеку, безпеку постраждалого та оточуючих людей, а також сприятиме ефективній роботі рятівника.

ПРИНЦИП ПЕРШИЙ:Огляд місця пригоди.До початку надання першої допомоги уважно роздивіться і спробуйте визначити:

1. Чи є місце події безпечним?

2. Що відбулося?

3. Скільки постраждалих ?

4. Чи в змозі оточуючі Вам допомогти?

При проведенні огляду звертайте увагу на деталі, які б могли підказати причину пригоди та отриманих травм. Це дуже важливо, якщо постраждалий непритомний і свідки пригоди відсутні.

Пам’ятай про свою безпеку, безпеку потерпілого та оточуючих!

ПРИНЦИП ДРУГИЙ:

Проведення первинного огляду з наданням першої допомоги.

Перевірка свідомості: бачу, чую, відчуваю

Бачити – визначіть чи потерпілий не втратив свідомість

Чути – зверніться до постраждалого

Відчувати – якщо відповіді немає:

Злегка стисніть трапецевидний м’яз постраждалого;

Не штовхайте та не переміщуйте потерпілого;

Викликайте швидку допомогу по тел.103.

Ваші наступні дії.

крок перший: перевірка прохідності дихальних шляхів;

крок другий: перевірка наявності дихання.

КРОК ПЕРШИЙ:

Перевірка прохідності дихальних шляхів.

Кожна людина, яка спроможна говорити або кричати, знаходиться у свідомому стані і дихальні шляхи у неї відкриті. Якщо ж постраждалий знепритомнів, необхідно переконатися в прохідності дихальних шляхів. Для цього закиньте його голову та підніміть підборіддя.

Якщо у Вас є підозра на травму шиї у постраждалого, використовуйте інший метод для відкриття дихальних шляхів, який має назву «висунення нижньої щелепи без закидання голови».

КРОК ДРУГИЙ:

Перевірка наявності дихання.

Постраждалий непритомний.

Щоб визначити наявність дихання у постраждалого, який знаходиться у несвідомому стані, зробіть наступне:

Наблизьте Ваше обличчя до рота і носа постраждалого так, щоб можна було почути і відчувати повітря при видиху. При цьому спостерігайте за підняттям та опусканням грудної клітки постраждалого.

Визначення проводимо не більше 5 - 10 секунд.

Бачу

Чую

Відчуваю

Якщо постраждалий дихає, треба покласти його у відновне положення:

Однією рукою захватіть дальню від себе руку постраждалого і притисніть до протилежної щоки, зігніть дальню від Вас ногу в колінному суглобі. Переверніть постраждалого на бік з виставленим коліном так, щоб його стегно знаходилось під прямим кутом для запобігання зміщенню постраждалого на обличчя.

У положенні, при якому голова постраждалого лежить на руці, нахиліть його голову вперед і відкрийте рот, щоб дати вихід рідині (блювотиння, слина, кров). Коли постраждалий, який втратив свідомість, лежить на животі, ризик удушення мінімальний.

Укрийте постраждалого, пам’ятайте, що необхідно зберігати тепло!

ПРИНЦИП ТРЕТІЙ:

ВИКЛИК ШВИДКОЇ ДОПОМОГИ

Для виклику швидкої допомоги подзвоніть по телефону 103.

По можливості пошліть когось дзвонити, в той час як Ви самі надаєте допомогу постраждалому.

Коли треба викликати швидку допомогу:

Спокійно та правильно зроблений виклик забезпечує швидке отримання додаткової допомоги!

Швидку допомогу необхідно викликати при будь - якій із зазначених ситуацій:

•Втрата свідомості або рівень свідомості, що змінюється

•Проблеми із диханням ( утруднене дихання або його відсутність)

•Біль в грудях або відчуття тиснення в грудях

•Сильна кровотеча

•Сильний біль у животі

•Блювота з кров’ю або кров’яні виділення (з сечею, мокротинням)

•Отруєння

•Судоми, сильний біль або утруднена мова

•Травми голови, шиї або спини, можливі травми (переломи) кісток

•Раптове порушення руху

Швидка допомога, відповідні аварійні служби та міліція викликаються при:

•Пожежі або вибуху

•Витоку шкідливих отруйних речовин

•Пошкодженні високовольтних електричних дротів, аваріях на виробництві

•Дорожньо - транспортних пригодах

•Наявності вогнепального або ножового поранення

Як викликати швидку допомогу:

•Точна адреса місця, де відбулася пригода (з назвою найближчих вулиць, що перетинаються, орієнтири, назва будівлі) і як до нього під’їхати

•Номер телефону, з якого робиться виклик, прізвище того, хто викликає

•Прізвище та ім’я постраждалого

•Характер пригоди( має місце нещасний випадок або гостре захворювання)

•Кількість постраждалих

•Стан постраждалого (біль в грудях, утруднене дихання, кровотеча та ін.)

•Характер допомоги, що надається

Некладіть трубк, якщо не впевнені, що диспетчер зрозумів Вас правильно!!!

ПРИНЦИП ЧЕТВЕРТИЙ:

Проведення вторинного огляду.

Вторинний огляд допомагає виявити інші проблеми, які безпосередньо не становлять загрози для життя постраждалого, проте можуть мати серйозні наслідки, якщо не взяти їх до уваги.

Вторинний огляд складається з трьох етапів:

1. Опитування постраждалого і\або оточуючих.

2.Перевірка ознак життя: - свідомість, дихання. Старайтеся виявити будь - які зміни або порушення ознак життя, перевіряйте їх кожні 5 хвилин.

3. Проведення загального огляду постраждалого (тільки в тому разі, якщо є підозра на наявність травми): ощупайте голову, кожне плече, лопатки, ключиці, руки від плеча до кінчиків пальців, перевірте грудну клітку і черевну порожнину, ощупайте кожну ногу зверху від стегна до кінчиків пальців (сідниці слід щупати в кругову). Подивіться, чи немає змін у формі та довжині кінцівок.

Пам’ятайте, що переміщення постраждалого може призвести до погіршення його стану. При обстеженні та наданні допомоги постраждалому в свідомому стані залишіть його в тому положенні, в якому він був знайдений.



Правила дорожнього руху для школярів

Пам’ятка з правил дорожнього руху
для школярів

 1. Йти до школи треба найкоротшим шляхом, по вулицях з найменшим рухом транспорту.

2. Ходити треба тільки по тротуарах, дотримуючись правої сторони.

3. По дорогах чи вулицях, де немає тротуарів, треба йти з лівої сторони, назустріч транспорту.

 4. Будьте обережні біля під’їздів дворів, звідки не очікувано може виїхати автомобіль.

 5. Не збирайтеся на тротуарах великими групами, не зупиняйтеся на поворотах, спусках чи підйомах, на мостах і під мостами.

 6. Спокійно, без метушні переходіть дорогу.

 7. Переходіть вулицю на перехрестях по пішохідних доріжках або в місцях, де є вказівники » Перехід».

 8. При переході впевніться в безпеці: подивіться спочатку наліво, дійшовши до середини дороги,- подивіться направо.

 9. Не перебігайте дорогу перед близько рухомим транспортом. Пам’ятайте, що автомобіль зразу зупинити неможливо!

 10. Автомобілі, автобуси, тролейбуси, які стоять, треба обходити ззаду, а трамваї – спереду.

 11. Не чіпляйтесь за рухомий транспорт, не катайтесь на проїзній частині вулиці і дороги на велосипедах, ковзанах, самокатах.

 12. Не влаштовуйте ігри на дорозі, тротуарах, мостовій.

 Школярі! Будьте примірними і дисциплінованими! Вивчайте правила дорожнього руху і пояснюйте їх своїм молодшим друзям!

Правила дорожнього руху для дітей. Коли ти пішохід/пасажир/велосипедист

Знати і дотримуватися правил дорожнього руху повинна кожна дитина  ще до того, як вона самостійне вийде на вулицю - це допоможе їй безпечно ходити вулицями і дорогами наших міст і сіл, а водіїв автотранспорту позбавити багатьох неприємностей. Запам'ятай ці правила дорожнього руху.

Коли ти пішохід

1.Пішоходи ходять лише тротуарами тримаючись лише правого боку щоб не заважати зустрічним пішоходам.
2.За містом треба ходити узбіччям назустріч автомобілям, що рухаються, з тим, щоб вчасно побачити їх і поступитись дорогою.
3. Перехрестя - найнебезпечніше місце для пішоходів. Переходити перехрестя необхідно лише визначеними переходами. 
4. Найнебезпечніше переходити дорогу підземними переходами.
5. Якщо підземних переходів немає, дорогу треба переходили в тих місцях, які означені лініями розмітки або дорожніми знаками.
6. До того, як переходити вулицю, спершу треба подивитися ліворуч. Якщо проїжджа частина вулиці вільна - можна йти.
7. Коли ти дістався середини вулиці, подивися праворуч. Якщо проїжда частина вільна - переходь.
8. Якщо ти не встигаєш перейти вулицю, обов'язково зупинися на острівці безпеки. В разі відсутності його - треба зачекати на лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямів. Вулицю, де відсутній пішоходний перехід, треба переходити від одного рогу до протилежного.
9. Під час переходу вулиці уважно стежке за сигналами світлофора.
10. Червоний колір означає: "Стій! Зупинися!"
11. Жовтий колір світлофора попереджає: "Увага! Приготуйся!"
12. Зелений колір світлофора подає команду: "Шлях вільний! Можна йти!"

Коли ти пасажир

1. Перебуваючи в автобусі, трамваї чи тролейбусі не заважай пасажирам заходити або виходити з транспорту.
2. Заходити треба через двері з написом "Вхід", а виходити - через двері з написом "Вихід".
3. Забороняється відволікати розмовами водія під час руху транспорту.
4. В громадському транспорті не можна перевозити вантажі, що мають неприємний запах або можуть забруднити пасажирів. Ні в якому разі не можна перевозити вибухонебезпечні або легкозаймисті речовини.
5. Пасажирові забороняється заважати під час зачинення або відчинення дверей, притулятися до них, а також визирати з вікон громадського транспорту.
6. Після виходу з трамваю, треба дістатися пішохідного переходу і тільки там переходити дорогу.
Обходити трамвай треба лише спереду.
Поради велосипедистам
1. Для велосипедного руху існує велосипедна доріжка.
2. На вулицях міста дозволяється їхати велосипедом дітям, яким виповнилося 14 років.
3. Велосипедистам забороняється випускати з рук кермо, а також хапатися руками за попутні машини.
4. Не можна перевозити пасажирів на велосипеді, що не пристосований  для цього.
5. Не дозволяється їздити велосипедами людними тротуарами, а також в місцях, де граються діти.
Безпека на дорозі: поради на кожен день
1. Ніколи не перебігайте вулицю перед транспортом, що рухається.
2. Ніколи не влаштовуйте ігри біля транспорту, що стоїть у дворі, - в ньому можуть відмовити гальма.
3. Не чіпляйтесь за рухомий автотранспорт.
4. Не грайте в сніжки чи футбол на тротуарах і рухомій частині вулиці - навіть найдосвідченіший водій не в змозі одразу зупинити машину, особливо на слизький дорозі.
5. Не катайтеся на санчатах, лижах і ковзанах поблизу дороги.


 ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ

«ВГО «РУШІЙНА СИЛА»

      Громадська організація «Всеукраїнська громадська організація «Рушійна

сила» за підтримки IREX та Українського фонду швидкого реагування за фінансової

підтримки Державного департаменту США, реалізувала проєкт «Знання під час

війни» метою якого є актуалізація існуючих освітніх матеріалів, призначених для

онлайн та офлайн-навчання, шляхом створення навчальної програми, яка

складається із 5 відеоуроків та 5 методичних розробок уроків, спрямованих на

засвоєння учнями основ особистої, національної, інформаційної, психологічної

безпеки та мінної небезпеки під час війни та в повоєнний час

Громадська організація «Всеукраїнська громадська організація «Рушійна

сила» за підтримки IREX та Українського фонду швидкого реагування за фінансової

підтримки Державного департаменту США, реалізувала проєкт «Знання під час

війни» метою якого є актуалізація існуючих освітніх матеріалів, призначених для

онлайн та офлайн-навчання, шляхом створення навчальної програми, яка

складається із 5 відеоуроків та 5 методичних розробок уроків, спрямованих на

засвоєння учнями основ особистої, національної, інформаційної, психологічної

безпеки та мінної небезпеки під час війни та в повоєнний час.


Проєкт "Знання під час війни"


Правила поведінки для дітей під час війни: розмови з незнайомцями та прогулянки в нових місцях

Зустріч з незнайомцями

Правило “Не спілкуватись з незнайомцями” завжди було актуальним, але в час війни воно набуло нового сенсу та має більше нюансів, Адже ані дорослі, ані діти ніколи точно не знають, ким саме є людина поруч, тому важливо завжди розумно поводитися з незнайомцями.

Пропонуємо поділитися з дітьми наступними правилами:

  • Не розмовляйте з незнайомими для вас людьми, якщо вони здаються вам підозрілими;

  • Не підходьте близько до автомобіля, який біля вас зупиняється;

  • Не залишайтеся наодинці з тим, кого ви не знаєте (навіть якщо ця людина здається вам доброю);

  • Не сідайте до автомобілів з незнайомими людьми;

  • Не беріть нічого у незнайомців із рук;

  • Не йдіть з незнайомцями нікуди, навіть, якщо вони вам обіцяють щось показати або подарувати;

  • Не розказуйте незнайомцям жодної приватної інформації про себе чи батьків;

  • Не встрягайте у суперечки з незнайомими людьми;

  • Не провокуйте незнайомців до спорів, сварок, агресії;

  • При появі озброєних людей негайно прямуйте до безпечного місця.

  • Якщо дитина потрапила в ситуацію, коли незнайомець чи незнайомка хочуть познайомитись з дитиною, щось їй пропонують чи питають приватну інформацію, то важливо, щоб дитина одразу розказала про це дорослим, які є поруч: освітянам, батькам, родичам.

Прогулянки в нових місцях: вибухонебезпечні предмети

Після деокупації території України на нашій землі, на жаль, ще десятки років буде небезпека знайти різні вибухонебезпечні предмети. Їх існує багато видів:

  • боєприпаси: бойові частини ракет; авіаційні бомби; артилерійські боєприпаси (снаряди, міни); інженерні боєприпаси (протитанкові й протипіхотні міни); ручні гранати; стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо); навіть можна зустріти припаси Другої Світової війни;

  • піротехнічні засоби (патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні); вибухові пакети; петарди; ракети (освітлювальні, сигнальні); гранати; димові шашки.

Такі предмети можуть бути під землею, підвішені у повітрі, а можуть і просто лежати на землі, часто замасковані під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, які знаходяться у різних портфелях, сумки, валізах банках, пакунках, які просто залишені у багатолюдних місцях. Діти — дуже допитливі та легко піддаються спокусі дослідити ці предмети, й це завжди має негативні наслідки.

Перевірмо, як швидко та яку кількість вибухонебезпечних предметів ви зможете знайти на цьому фото? Відповідь ви знайдете наприкінці статті.

Тож, як діяти у випадку, якщо ви або діти знайшли підозрілий предмет:

1. Ні в якому випадку не наближатися та не торкатися цього предмету.

2. Відійти на безпечну відстань.

3. Не намагатися перемістити, не розбирати, не пробувати його зачепити палицею, або будь-яким іншим предметом.

4. Не брати до рук, намагатися кинути його, не вдаряти по ньому чимось, не намагатися вкинути до багаття, не кидати у водойму.

5. Не приносити його на подвір’я школи, додому, на секцію, або будь-куди.

6. Одразу повідомити про знахідку у ДСНС (за номером 101).

7. Повідомити дорослих.

8. Дочекатися приїзду ДСНС на значній відстані та діяти за їх інструкціями.

Також не слід забувати про загальні рекомендації поводження себе на природі, під час туристичних походів, прогулянок з тваринами, пікніків (якщо територія місця вашого проживання прикордонна або була в окупації, то краще утримуватися від прогулянок парками та лісами без офіційних підтверджень безпеки від офіційної влади.

Що ж до фото, то на ньому 10 вибухонебезпечних предметів (відмічено червоним). І це - на такій невеликій ділянці землі.


Немає коментарів:

Дописати коментар

З 16 до 24 березня в Україні триває Національний тиждень читання поезії. Тема тижня поезії 2024 – ДІМ. Гаслом став рядок із вірша сучасної у...