УВАГА - повітряна тривога!!!
⚠️Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 684 був затверджений Порядок ведення обліку дітей шкільного віку та учнів, який визначає, що у разі відсутності учнів, які не досягли повноліття, на навчальних заняттях протягом 10 робочих днів підряд з невідомих або без поважних причин навчальний заклад невідкладно надає відповідному територіальному органу Національної поліції та Службі у справах дітей дані таких учнів для провадження діяльності відповідно до законодавства, пов’язаної із захистом їх прав на здобуття загальної середньої освіти.
❗️Поважна причина відсутності учня на заняттях підтверджується відповідною медичною довідкою закладу охорони здоров'я або письмовим поясненням батьків (одного з батьків) учня чи інших законних представників (для учнів, які не досягли повноліття), або учня (для повнолітніх учнів).
❗️Якщо здобувач освіти систематично пропускає заняття без поважної причини, а навчальний заклад не має інформації про те, де він знаходиться, то за законом батьків можна притягнути до адміністративної відповідальності (частини 1-4 статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Такі справи розглядають на засіданнях суду. Штрафи за цією статтею є досить високими: на перший раз попередження або штраф 850 – 1700 грн., якщо протягом року повториться те саме, то штраф буде від 1700 до 5100 грн. (без урахування судового збору).
❗️Батьки також несуть відповідальність за куріння дітьми цигарок, вживання алкоголю, скоєння дрібних крадіжок, хуліганства та ін. Аналогічне покарання передбачене і для тих батьків, чиї діти скоюють діяння, що містять ознаки злочинів або інші адміністративні правопорушення у віці від 14 до 16 років.
❗️Отже, навіть якщо заняття проводяться дистанційно💻, присутність дитини на уроках є обов’язковою, а контроль за цим покладається на батьків дитини.
❗️❗️Відповідно до статті 55 Закону України «Про освіту», батьки зобов’язані сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання.
❗️❗️Відповідно до ст. 53 Конституції України повна загальна середня освіта є обов’язковою.
❗️Згідно зі ст. 150 Сімейного кодексу України батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини, зобов’язані піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток, зобов’язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя. При цьому забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.
❗️Згідно з підпунктом 2 частини 1 статті 164 Сімейного кодексу України мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона/він ухиляються від виконання своїх обов’язків щодо виховання дитини та/або забезпечення здобуття нею повної загальної середньої освіти.
ТЕРАПЕВТИЧНА КАЗКА ДЛЯ ДІТЕЙ, ЯКІ БОЯТЬСЯ СИРЕНИ🔊🐳
Десь дуже далеко у безмежному океані, де блакитні води купають в собі сонечко, глибоко-глибоко народився малесенький кит.
Але чомусь він дуже боявся випливати на поверхню води.А кити ж інакше дихати не можуть.
Спочатку мама ділилась повітрям з ним. Але з часом китеня підросло, а випливати все- таки боялось.Мама-кит розказувала синочку, що коли воно випливе на поверхню, то зможе побачити безліч яскравих зірочок, красиві краєвиди островів та ще багато чого цікавого, але малюк все ж ніяк не погоджувався.Він просто дивився на безліч кораблів і човників, що пливли по воді.
Та одного разу китенятко почув щось незвичне - зверху, сталася біда – маленький хлопчик, який пропливав поряд на кораблі, упав у воду, а ніхто із дорослих цього не помітив. Хлопчик кликав на допомогу, але через гучний рев мотора та шум хвиль його ніхто не чув. Китеня дуже хотіло допомогти хлопчикові, але не знало як це зробити і от раптом воно згадало, що колись мама йому розповідала про те, що кити можуть видавати найголосніший звук з-поміж усіх живих істот і вирішило, що допоможе врятувати хлопчика, покликавши на допомогу людей. Забувши про свій страх, воно піднялося на поверхню води, вдихнуло повітря і видало дуже-дуже голосний звук, який був схожий на сирену. Саме цей звук почули батьки хлопчика і зрозуміли, що маленьке китеня кликало їх на допомогу до їхнього синочка. Уже за хвилину хлопчика забрали на корабель і він не переставав дякувати маленькому китеняті за порятунок.
З того часу маленьке китеня вирішило, що стане рятувальником і в разі небезпеки буде повідомляти людей, своїм голосом.
Запитання для дитини, після прослуховування казочки:
🔹Що сталося з китеням?
🔹Чому ми тепер теж іноді чуємо сирену?
🔹Твоїм домашнім завданням буде намалювати китеня, впевнена, що ти впораєшся, а матуся може тобі допомогти)))
«Особливості
емоційного розвитку учнів початкової щколи під час війни»
Стаття
присвячена вивченню емоційного розвитку дітей молодшого шкільного віку під час
війни. Перед вчителями та батьками стоїть завдання виховання стійкого
емоційного стану дітей у різних ситуаціях.
Ключові слова: емоції, емоційний
розвиток, емоційний стан.
Актуальність
статті. Стаття присвячена вивченню
емоційного розвитку учнів початкової школи під час війни. Проблема вивчення
емоційного розвитку дітей належить до важливих проблем сучасної педагогічної
науки. Аналіз літератури показав, що є цікаві розробки занять, які можна
використовувати для розвантаження емоційного стану дитини з урахуванням
життєвих ситуацій. Можна сказати, що дуже багато вчителів використовують
різноманітні матеріали для того, щоб підтримати емоційний стан дітей у такий
нелегкий час.
Мета
даної статті. Вивчити складові
емоційного розвитку дітей, які будуть допомагати педагогу правильно будувати
роботу з дітьми.
Виклад
основного матеріалу дослідження. Емоції – це основний
місток, який пов’язує внутрішнє життя дитини з навколишнім світом. В
умовах війни з російськими
окупантами учні початкової школи стикаються
з рядом психологогічних викликів та труднощів, які потребують уваги та підтримки з боку батьків та
вчителів. Воєнні конфлікти створюють стресові
ситуації, які негативно впливають на емоційний стан та навчання молодших школярів. Проте, аналіз
особливостей та потреб молодших школярів в
надскладних умовах війни є ключовим способом, щоб стабілізувати ситуацію та підтримати дітей під час воєнного
конфлікту. Однією з основних
потреб молодших школярів у воєнних умовах є потреба в безпеці та розумінні їх з боку дорослих. У
цей період діти можуть відчувати тривогу,
страх та відчуття небезпеки. Дуже важливим є з боку батьків та педагогів надати дітям емпатичну
підтримку, що допоможе молодшим школярам зрозуміти
власні почуття та змогти поділитися ними з дорослими [1].
Невід’ємною частиною
підтримки молодших школярів під час війни є не тільки
підтримка з боку батьків та вчителів, а й їх тісна співпраця між собою.
Педагоги та психологи
мусять створити зв’язок із сім’ями та допомагати і, при потребі, надавати інформацію та
консультації щодо психологічних потреб дітей та
спільно шукати шляхи їх вирішення. Кожен
учень, кожна дитина має свої власні та унікальні особливості, тому варто враховувати індивідуальний підхід до
кожного школяра, особливо це важливо
робити в умовах воєнного стану, коли діти страждають від стресу або психологічних травм. На допомогу педагогам у цій ситуації
можуть прийти розробка індивідуальних
навчальних планів, залучення додаткових ресурсів, що сприятимуть підтримці здоров’я та
психічному благополуччю дітей [4].
Емоційний розвиток учнів
початкової школи під час війни є складною та чутливою темою, оскільки
конфліктні ситуації значно впливають на психічний стан дітей. Ось деякі
особливості, які можуть спостерігатися:
Стрес і тривога:
діти можуть відчувати постійний стрес через
загрозу для себе, своїх рідних та близьких. Нестабільна ситуація, відсутність
безпеки можуть спричиняти тривогу та страх.
Посттравматичний
стресовий синдром (ПТСС): пережиті
воєнні події можуть викликати у дітей ПТСС, що проявляється в нічних кошмарах,
тривожних станах, відчутті паніки та інших симптомах.
Соціальна ізоляція: воєнна обстановка може призвести до зміни у
соціальних зв'язках дітей. Вони можуть відчувати відчуження від своїх
ровесників через страх і неспокій.
Психологічна втома:
постійне напруження може викликати втому,
навіть депресію у дітей, що проявляється у втраті інтересу до навчання, апатії
та втомі.
Необхідність підтримки та
допомоги: важливою
частиною підтримки емоційного розвитку учнів є підтримка з боку родини,
вчителів та психологів. Створення безпечного середовища, відкритість для
вираження почуттів і емоцій допомагає дітям краще впоратися з емоційними
труднощами.
Висновок.
Як
висновок можна сказати, що в умовах війни важливо враховувати індивідуальні
потреби та особливості учнів початкової школи. Забезпечення повноцінного
розвитку та навчання дітей в умовах воєнного конфлікту можливе тільки за
допомогою індивідуального та чутливого підходу.
Отже, воєнна ситуація
суттєво впливає на емоційний розвиток учнів початкової школи, тому важливо
забезпечити їм підтримку та захист в цей непростий час.
Для допомоги учням початкової школи під час війни важливо створити сприятливе психосоціальне середовище, яке включає підтримку вчителів, психологічну допомогу та можливості для вираження емоцій. Важливо також забезпечити доступ до необхідних ресурсів для здійснення безпечного і стабільного навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар